Η νέα μανία του CrossFit ήρθε και …σαρώνει!

 

Μόδα ή μανία; Ανάμικτα τα συναισθήματα για όσους δοκίμασαν τη νέα τάση στα γυμναστήρια, μιας άλλοι έχουν μείνεικατενθουσιασμένοι με το αποτέλεσμα, ενώ κάποιοι άλλοιμετάνιωσαν πικρά που διάλεξαν να πάνε στο μάθημαCrossFit. 

 

Οι προπονητές του CrossFit εκθειάζουν τον συγκεκριμένο τρόπο άσκησης, μιας και τη θεωρούν ιδανική  για όλους που ειδικεύεται… στα πάντα! Στόχος του CrossFit είναι να σφυρηλατήσει το κορμί μέσα από μια γενική και χωρίς αποκλεισμούς προπόνηση. Να δημιουργήσει το πρόγραμμα εκείνο που θα προετοιμάσει καλύτερα τον εκπαιδευόμενο για οποιαδήποτε συνθήκη έκτακτης ανάγκης.

Αυτό λέει η θεωρία, στην πράξη όμως τι γίνεται;

Το CrossFit είναι ένα πρόγραμμα ενδυνάμωσης και φυσικής κατάστασης, που χρησιμοποιεί λειτουργικές κινήσεις με όλο το σώμα, οι οποίες εναλλάσσονται σε υψηλή ένταση, ενώ σκοπός του είναι η βελτιστοποίηση του συνόλου της σωματικής ικανότητας.

Περιλαμβάνει δέκα παραμέτρους: ακρίβεια, ισορροπία, συντονισμό, ευλυγισία, ευκαμψία, σθένος, καρδιοαναπνευστική αντοχή, ταχύτητα, ισχύ και δύναμη. Αυτό σημαίνει πως πρέπει να ετοιμαστείτε για ποδήλατοτρέξιμοκολύμπι και μια σειρά ασκήσεων σε μικρές, μεσαίες και μεγάλες αποστάσεις.

Συνδυάζει όλα όσα θα θέλατε από μια προπόνηση (κάψιμο λίπους, αντοχή, δύναμη, μυϊκή μάζα), ενώ η ενόργανηγυμναστική, η άρση βαρών, το powerlifting και το σπριντ συμπληρώνουν το εμπλουτισμένο πρόγραμμα του CrossFitκάνοντάς το – κατά ομολογία πολλών- να θυμίζει περισσότερο ασκήσεις ετοιμότητας για καταδρομείς παρά προπόνηση γυμναστηρίου!

Ποιος όμως αγύμναστος ή σχεδόν αγύμναστος που θα θελήσει να ασκηθεί, θα μπορέσει να ανταποκριθεί σε ένα τόσοαπαιτητικό πρόγραμμα;

Οι ειδικοί προπονητές απαντούν ότι το CrossFit απευθύνεται σε κάθε υγιή ασκούμενο, χωρίς μυοσκελετικά προβλήματα, είτε πρόκειται για εντελώς αρχάριο, είτε για έμπειρο, είτε για αθλητή, αρκεί ο ενδιαφερόμενος να προσπαθήσει να ολοκληρώσει όσο το δυνατόν περισσότερες επαναλήψεις μέσα σε συγκεκριμένο χρόνο.  Στην περίπτωση που είστε αρχάριος  δύο φορές την εβδομάδα αρκούν, κατά τους ειδικούς, ενώ αν συνεχίσετε μπορεί να φτάσετε μέχρι και τις 5 προπονήσεις τη βδομάδα.

Προγράμματα CrossFit θα βρείτε σε όλα τα μεγάλα γυμναστήρια, αλλά προσοχή: Μην προσπαθήσετε να φτάσετε τον οργανισμό σας στα άκρα, γιατί θα έχετε τα αντίθετα αποτελέσματα από αυτά που επιθυμείτε : τραυματισμοί, απογοήτευση αν δεν βγάζετε τις ασκήσεις, κατάρρευση του οργανισμού αν η άσκηση δεν συνδυάζεται με μια γενικότερη σωστή διατροφή και ξεκούραση. Εξίσου σημαντικό είναι ναμην φοβάστε να έχετε απορίες! Ρωτήστε τον προπονητή σας αν κάτι δεν καταλάβατε καλά, γιατί στην ουσία αξία έχει η υγεία σας.. Μια λάθος εκτέλεση άσκησης μπορεί να σας κοστίσει όχι μόνο πόνο, αλλά και σωματικές βλάβες που θα τις είχατε αποφύγει αν ζητούσατε μια απλή διευκρίνιση!

Άρα συνοψίζοντας, μπορεί το CrossFit να θέλει άτομα «ετοιμοπόλεμα» για γρήγορες και έντονες ασκήσεις, ταυτόχρονα όμως, για κάποιον που είναι επιμελής με το πρόγραμμά του, μέσα σε ελάχιστο χρονικό διάστημα, θα έχει εντυπωσιακά αποτελέσματα και ζηλευτούς κοιλιακούς!  Όπως και να χει πάντως μία δοκιμή θα σας πείσει…

pigi:labellissima.gr